Σπάνια οι δισεκατομμυριούχοι συλλέκτες τέχνης φέρνουν στο φως τις συμφωνίες ή τις διαφωνίες τους. Όμως, η δικαστική διαμάχη μεταξύ του Κινέζου επιχειρηματία κρυπτονομισμάτων Τζάστιν Σαν και του Αμερικανού παραγωγού Ντέιβιντ Γκέφεν για ένα γλυπτό του Αλμπέρτο Τζιακομέτι, με τίτλο Le Nez (Η Μύτη), ξετυλίγεται πλέον δημόσια και αποκαλύπτει τις αδιαφανείς πτυχές της διεθνούς αγοράς τέχνης.
Οι δύο άνδρες βρίσκονται αντιμέτωποι στο ομοσπονδιακό δικαστήριο της Νέας Υόρκης, διεκδικώντας την κυριότητα του έργου, το οποίο φέρεται να πωλήθηκε για περισσότερα από 100 εκατομμύρια δολάρια.
Το παράδοξο είναι πως ενώ η αγορά τέχνης έχει εξελιχθεί σε μία από τις πιο προσοδοφόρες επενδυτικές κατηγορίες, παραμένει από τις λιγότερο ρυθμιζόμενες παγκοσμίως. Οι διαδρομές των έργων, οι πραγματικοί αγοραστές, ακόμη και οι τιμές των πωλήσεων καλύπτονται συχνά από πέπλο μυστικότητας, γεγονός που ευνοεί παρατυπίες και νομικές διεκδικήσεις όπως αυτή που βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη.
Η συγκεκριμένη διαμάχη μεταξύ Σαν και Γκέφεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα της σιωπής και προσφέρει μια σπάνια ματιά στο παρασκήνιο μιας πολυτελούς αλλά εξαιρετικά ανεξέλεγκτης αγοράς.