Παρά την αβεβαιότητα που προκαλεί η δασμολογική πολιτική του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, η General Motors ανακοίνωσε την Τρίτη ισχυρά αποτελέσματα β’ τριμήνου, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών και επιβεβαιώνοντας τη φετινή της πρόβλεψη για τα οικονομικά της μεγέθη.
Η μετοχή της εταιρείας υποχωρούσε κατά 2% στις προσυνεδριακές συναλλαγές, εν μέσω ανησυχιών για το αυξανόμενο κόστος που συνεπάγονται οι δασμοί στις εισαγωγές αυτοκινήτων και ανταλλακτικών.
Σταθερή πρόβλεψη, αλλά με "σκιές” από τους δασμούς
Η GM διατήρησε αμετάβλητη την πρόβλεψή της για το σύνολο της χρονιάς, η οποία έχει ήδη αναπροσαρμοστεί από τον Μάιο ώστε να περιλαμβάνει εκτιμώμενη αρνητική επίδραση ύψους 4 έως 5 δισ. δολαρίων λόγω των δασμών.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Mary Barra, σημείωσε σε επιστολή της προς τους μετόχους ότι η GM "προετοιμάζει το μέλλον της με στόχο τη μακροχρόνια κερδοφορία", ενώ ανέφερε ότι καταβάλλεται προσπάθεια "δραστικής μείωσης της έκθεσης της εταιρείας στους δασμούς".
Αποτελέσματα β’ τριμήνου
Σύμφωνα με τα στοιχεία:
Κέρδη ανά μετοχή (adjusted): 2,53 δολάρια (έναντι 2,44 δολ. που ανέμεναν οι αναλυτές)
Έσοδα: 47,12 δισ. δολάρια (έναντι 46,28 δισ. που ανέμενε η αγορά)
Ωστόσο, τα καθαρά κέρδη αποδοτέα στους μετόχους διαμορφώθηκαν στα 1,9 δισ. δολάρια, μειωμένα κατά 35,4% σε σύγκριση με τα 2,93 δισ. του αντίστοιχου τριμήνου πέρυσι. Τα προσαρμοσμένα EBITDA έφτασε τα 3,04 δισ. δολάρια, μειωμένο κατά 31,6% σε ετήσια βάση.
Δασμοί και προσαρμογή παραγωγής
Η GM ανακοίνωσε πως προχωρά σε σειρά κινήσεων για να περιορίσει τουλάχιστον κατά 30% τις επιπτώσεις του αυξημένου κόστους λόγω των δασμών, μέσω αναδιάρθρωσης της παραγωγής, κοστολογικών πρωτοβουλιών και στρατηγικής τιμολόγησης.
Επιπλέον, η εταιρεία γνωστοποίησε επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 4 δισ. δολαρίων σε εργοστάσια των ΗΠΑ, προχωρώντας στη μεταφορά ή αύξηση παραγωγής μοντέλων που κατασκευάζονταν στο Μεξικό. Την προηγούμενη εβδομάδα ανακοίνωσε και τη μεταφορά παραγωγής SUV και pick-up μοντέλων στο Μίσιγκαν.
Η ετήσια πρόβλεψη της GM, όπως αναθεωρήθηκε τον Μάιο, περιλαμβάνει:
Καθαρά κέρδη αποδοτέα στους μετόχους: 8,25 έως 10 δισ. δολ.
EBIT(a): 10 έως 12,5 δισ. δολ.
Ελεύθερες ταμειακές ροές από τον τομέα αυτοκινήτων: 7,5 έως 10 δισ. δολ.
Όλα τα παραπάνω είναι χαμηλότερα από τις αρχικές προβλέψεις του Ιανουαρίου, που δεν περιλάμβαναν το κόστος των δασμών.
Ηλεκτρικά οχήματα και οι αλλαγές στα φορολογικά κίνητρα
Η GM πούλησε 974.000 οχήματα στο β’ τρίμηνο, έναντι εκτίμησης για 1 εκατ. – εκ των οποίων τα 46.300 ήταν ηλεκτρικά. Οι επενδυτές επικεντρώνονται και στις εξελίξεις στο μέτωπο των EVs, με φόντο τη νέα φορολογική νομοθεσία που υπογράφηκε από τον πρόεδρο Τραμπ, και η οποία καταργεί από 1η Οκτωβρίου την επιδότηση των 7.500 δολαρίων για την αγορά νέων EVs.
Αναλυτές, όπως οι Barclays και η Deutsche Bank, αναμένουν επιβράδυνση της διάθεσης νέων ηλεκτρικών μοντέλων λόγω της αλλαγής πολιτικής. Η GM, αν και διατηρεί τον στόχο αποκλειστικής διάθεσης EVs έως το 2035, πλέον δηλώνει ότι η ζήτηση των καταναλωτών θα καθορίσει τελικά το χρονοδιάγραμμα.