Ο ισπανικός όμιλος μόδας Mango προσαρμόζεται στους δασμούς που επέβαλε η κυβέρνηση Τραμπ στις εισαγωγές από την Κίνα και ενδέχεται να επανεξετάσει τη γκάμα των προϊόντων που διαθέτει στις Ηνωμένες Πολιτείες, την πέμπτη μεγαλύτερη αγορά του, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Η Mango δεν σκοπεύει να αυξήσει τις τιμές για να αντισταθμίσει την επίδραση των δασμών, παρά το γεγονός ότι αυτό μπορεί να μειώσει τα περιθώρια κέρδους της, ανέφερε ο CEO Τόνι Ρουίθ σε συνέντευξή του στο Reuters και τη γαλλική εφημερίδα Les Echos, από την έδρα της εταιρείας στη Βαρκελώνη.
Ωστόσο, ο όμιλος, που διαθέτει φορέματα σε τιμές από 49,99 έως 359,99 δολάρια, εξετάζει το ενδεχόμενο να επικεντρωθεί σε υψηλότερης ποιότητας και πιο μοντέρνα ρούχα και αξεσουάρ για την αμερικανική αγορά. Τα ακριβότερα είδη έχουν συνήθως μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, γεγονός που διευκολύνει την απορρόφηση του πρόσθετου κόστους.
"Θα προσαρμοστούμε στις εξελίξεις"
"Θα δούμε πώς εξελίσσεται η κατάσταση και θα προσαρμοστούμε", δήλωσε ο Ρουίθ. "Προς το παρόν, δεν υπάρχουν σχέδια για παραγωγή στις ίδιες τις ΗΠΑ, αλλά θα παρακολουθήσουμε στενά τις εξελίξεις. Είναι βασικό στοιχείο της δραστηριότητάς μας να επανεξετάζουμε συνεχώς τις πηγές προμήθειας και τα ζητήματα εφοδιασμού".
Οι νέοι δασμοί επιβλήθηκαν από την κυβέρνηση Τραμπ την περασμένη εβδομάδα, με τον πρώην πρόεδρο να κατηγορεί την Κίνα ότι δεν έχει κάνει αρκετά για να περιορίσει τη ροή φαιντανύλης και πρόδρομων χημικών ουσιών στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Σήμερα, περίπου 30% των προϊόντων που η Mango πωλεί στις ΗΠΑ κατασκευάζονται στην Κίνα, η οποία παραμένει ο μεγαλύτερος κόμβος παραγωγής της εταιρείας παγκοσμίως. Οι Τουρκία και Ινδία είναι οι επόμενες σημαντικότερες χώρες προμήθειας, ενώ όλες οι αποστολές περνούν πρώτα από τις κεντρικές εγκαταστάσεις logistics της Mango στη Βαρκελώνη, από όπου διανέμονται στις διάφορες αγορές.
Επέκταση στις ΗΠΑ και στόχος τα 4 δισ. ευρώ πωλήσεων
Η Mango, ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος μόδας στην Ισπανία, έχει εδραιωθεί ως premium retailer, εστιάζοντας σε επίσημη γυναικεία ένδυση, βραδινά φορέματα και workwear. Η αμερικανική αγορά αποτελεί βασικό άξονα της στρατηγικής της, την ώρα που η βασική ανταγωνίστριά της, Zara (Inditex), προχωρά επίσης σε επεκτάσεις στις ΗΠΑ.
Η εταιρεία στοχεύει σε πωλήσεις 4 δισ. ευρώ έως το 2026. Για το 2024, ανακοίνωσε αύξηση 8%, φτάνοντας τα 3,33 δισ. ευρώ (3,61 δισ. δολάρια), ενώ τα καθαρά κέρδη της αυξήθηκαν κατά 27%, στα 219 εκατ. ευρώ.
Έχοντας επιστρέψει στην αμερικανική αγορά το 2022, η Mango σχεδιάζει να ανοίξει πάνω από 60 νέα καταστήματα μεταξύ 2024 και 2025. Στόχος είναι οι ΗΠΑ να συγκαταλέγονται στις τρεις μεγαλύτερες αγορές της εταιρείας το 2026.
"Βλέπουμε τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης στις ΗΠΑ", τόνισε ο Ρουίθ.
Μακριά από τη Ρωσία, ακόμα και μετά τον πόλεμο
Η Mango δεν έχει σχέδια επιστροφής στη Ρωσία, ακόμα κι αν λήξει ο πόλεμος στην Ουκρανία, διευκρίνισε ο CEO της εταιρείας.
Μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022, η Mango μετέφερε τα 55 καταστήματά της στη χώρα σε franchisees. Μέχρι το 2023, είχε 97 σημεία πώλησης στη Ρωσία, που λειτουργούσαν μέσω δικαιοδόχων.