Η άνοδος της τιμής σε κλασικά πασχαλινά προϊόντα, όπως αυγά και σοκολάτες, κάνει τους Γερμανούς να αναρωτιούνται για την αξιοπιστία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Αυτές τις ημέρες τα γερμανικά ΜΜΕ έχουν βρει έναν νέο πρωταγωνιστή για τα ρεπορτάζ τους. Το σοκολατένιο λαγουδάκι, που κάνει τα σάλια των παιδιών να τρέχουν, έχει βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Ή για να ακριβολογούμε, όχι το ίδιο το λαγουδάκι, αλλά η τιμή του, όπως και όλων των ειδών σοκολάτας, αφού οι τιμές φαντάζουν εξαιρετικά υψηλές σε σχέση με ό,τι θυμάται ο μέσος Γερμανός καταναλωτής.
"Μάκρυναν τα αυτιά του" φέτος έγραφε σαρκαστικά η οικονομική εβδομαδιαία Wirtschaftswoche. Η άνοδος της τιμής της σοκολάτας είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο, όπως και η παγκόσμια έλλειψη αυγών εξαιτίας της γρίπης των πουλερικών στις ΗΠΑ, που οδήγησε σε τεράστια έλλειψη και ανάγκασε τους Αμερικανούς να αναζητούν εναγωνίως "ενισχύσεις" από το εξωτερικό. Στη Γερμανία δεν υπάρχει τέτοια έλλειψη σε ποσότητα, όμως και εδώ οι τιμές είναι ανεβασμένες για ένα είδος που γίνεται "πρώτης ανάγκης" τις ημέρες του Πάσχα.
Πώς βγάζουν τέτοια νούμερα;
Η Ένωση Καταναλωτών του Αμβούργου κατέγραψε αυξήσεις της τάξης του 10% σε είδη που δεν γίνεται να λείπουν από το πασχαλινό τραπέζι, ενώ για κάποια προϊόντα μίας από τις καλές "ετικέτες" στον χώρο της σοκολάτας μέτρησε τιμές έως και 22% υψηλότερες σε σχέση με πέρυσι. Το πρόβλημα είναι σοβαρό για τα νοικοκυριά, γιατί βεβαίως δεν περιορίζεται μόνο στα γλυκίσματα και στα αυγά.