Του Γιώργου Σ. Σκορδίλη
Ισχυρή άνοδο σημείωσε τον Σεπτέμβριο το νηολόγιο της Σιγκαπούρης, καθώς μεγάλος αριθμός πλοιοκτητών με κινεζικούς δεσμούς μετέφερε τη νηολόγηση των πλοίων του στη χώρα σε μια προσπάθεια αποφυγής των αμερικανικών τελών. Η κίνηση αυτή οδήγησε σε μηνιαία αύξηση χωρητικότητας που υπερέβη τα συνήθη ετήσια επίπεδα.
Σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Αρχής Θαλάσσιων Υποθέσεων και Λιμένων της Σιγκαπούρης (MPA), το Singapore Registry of Ships (SRS) προσέθεσε 8,029 εκατ. gt νέας χωρητικότητας τον Σεπτέμβριο, ανεβάζοντας το συνολικό μέγεθός του στα 127,772 εκατ. gt. Συνολικά, στο νηολόγιο εντάχθηκαν 94 πλοία, με τον συνολικό αριθμό τους να φτάνει τις 4.230 μονάδες.
Για να αποτυπωθεί η κλίμακα της αύξησης, η μηνιαία προσθήκη του Σεπτεμβρίου ξεπέρασε την ετήσια ανάπτυξη του νηολογίου στις περισσότερες χρονιές της τελευταίας δωδεκαετίας, με εξαίρεση το 2014 (8,634 εκατ. gt) και το 2024 (8,460 εκατ. gt).
Σύμφωνα με τη βάση Equasis, στις αρχές Σεπτεμβρίου σημειώθηκε μεγάλης κλίμακας επανανηολόγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη Seaspan Corp, από τη σημαία του Χονγκ Κονγκ στη σημαία της Σιγκαπούρης, με στόχο τη μείωση έκθεσης στα τέλη των ΗΠΑ για πλοία συνδεόμενα με την Κίνα.