Του Γιώργου Σ. Σκορδίλη
Οι δύο μεγαλύτεροι ναυτιλιακοί όμιλοι της Ιαπωνίας κινούνται σε μια νέα φάση εσωτερικής αναδιάρθρωσης, επιλέγοντας να συγκεντρώσουν δραστηριότητες και να χτίσουν πιο ενιαίες δομές διοίκησης και διαχείρισης στόλου. Στόχος είναι να προετοιμαστούν για ένα περιβάλλον όπου ο ανταγωνισμός αυξάνεται, οι τεχνολογικές απαιτήσεις μεγαλώνουν και η πίεση για ψηφιοποίηση και "καθαρά" καύσιμα γίνεται καθημερινότητα.
Η NYK Line ανακοίνωσε τη δημιουργία της NYK Bulkship Partners Co. (NBSP), έπειτα από τη συγχώνευση τριών παλαιών θυγατρικών της: Asahi Shipping, Hachiuma Steamship και Mitsubishi Ore Transport. Η νέα εταιρεία θα εδρεύει στο Τόκιο και θα ξεκινήσει να λειτουργεί την 1η Απριλίου 2026, διαχειριζόμενη περίπου 90 πλοία, εκ των οποίων τα 21 είναι ιδιόκτητα.
Στόχος της είναι να ενώσει την εμπειρία και τα τεχνικά πλεονεκτήματα των τριών εταιρειών σε μια ενιαία πλατφόρμα, με επίκεντρο το ξηρό φορτίο και τις μεταφορές wood-chips. Επικεφαλής ορίστηκε ο Koichi Uragami, με αποστολή να διαμορφώσει ένα σχήμα πιο αποδοτικό, πιο συγκεντρωμενο και ικανό να ανταγωνιστεί σε μια αγορά όπου το μέγεθος και ο συντονισμός παίζουν πλέον μεγαλύτερο ρόλο.
Αντίστοιχη πορεία ακολουθεί και η Mitsui O.S.K. Lines (MOL), η οποία από τον Ιούλιο έχει ήδη προχωρήσει σε συγκέντρωση των εταιρειών διαχείρισης στόλου κάτω από μία ομπρέλα, την MOL Global Ship Management με έδρα τη Σιγκαπούρη.